۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

زندگی در ترونهیم ، و تحصیل در دانشگاه NTNU ( در قلب نروژ)


ترونهیم جز اولین و قدیمیترین و سومین شهر بزرگ نروژ محسوب میشه.ترونهیم یکی از شهرهای کوهستانی به شمار می یاد که اکثر افراد وقت های خالی خودشونو به کوه نوردی و اسکی میگذرونند.پارک جنگلی کوهستانی بایمارک در این شهر قرار داره و روزانه تعداد زیادی از افراد مشغول به کوه نوردی و اسکی در این پارک هستند. 
آبدره ترونهیم در این شهر از جاذبه خاصی برخورداره و از همه مهمتر این شهر یکی از محبوبترین شهرهای دانشجویی نروژ به شمار می یاد که بیش از 20000 دانشجو داره. که حدودا 10% اونو دانشجویان خارجی تشکیل میدند. دانشگاه NTNU ان تی ان یو که یکی از دانشگاه های مهندسی نروژ هست در این شهر قرار گرفته و میشه گفت از بزرگترین دانشگاه های نروژ هست.

NTNU UNIVERSITY: دانشگاه علم و صنعت نروژ
قدمت این دانشگاه به 100 سال پیش بر میگرده و در سال 1910 تاسیس شده که در بحث تکنولوژی و نو آوری کمک بزرگی برای صنعت نروژ به ویژه نفت بوده و از بزرگترین دانشگاههای نروژ هست. این دانشگاه از 7 دانشکده داخلی تشکیل شده است که دارای بیش از20000 دانشجو هست. این دانشگاه از دانشگاه های مهندسی نروژ به حساب میاد که به دانشگاه علم و صنعت معروفه.این دانشگاه حدود 350 تشکل دانشجویی داره و هرنوع ملیتی رو در خودش جای داده.

BECHELOR

لیسانس در این دانشگاه به زبان نروژی تدریس میشه و مدت تحصیل 3 سال + 1 سال دوره زبان نروژی " و اسه ورود به این مقطع باید مدارک زیر رو تهیه کنید:
1-با وجود اینکه به زبان نروژی تحصیل میکنید مدرک آیلتس و یا تافل برای شما هموطن عزیز الزامیه چون زبان مادر در ایران انگلیسی نیست. مثلا آیلتس 5 خوبه.
2- مدارک تحصیلی 12 ساله واگه واحد هایی رو هم در دانشگاه پاس کرده باشید شانس ورودتون بیشتر میشه.

دوره زبان نروژی IFUS :
دانشجویان دوره لیسانس قبل از شروع تحصیلی باید 1 سال دوره زبان نروژی رو بگذرونند .

نکته: با دوره زبان نروژی هم میتونید ورود بشید و بعد از اتمام دوره زبان" دوره لیسانس خودتونو شروع کنید. به شرطی که مدرک زبان انگیلسی رو داشته باشید.

MASTER
کارشناسی ارشد در این دانشگاه و اکثر دانشگاه ها به زبان انگیلسی تدریس میشه و مدرک زبان مورد نیاز آیلتس حداقل 6 به بالا و یا تافل الزامیه.مدت تحصیل در این دوره عموما 2 ساله.

PHD
دکترا در نروژ همانند کشورهای دیگه از اهمیت بالایی برخورداره. طول دوره دکترا در نروژ 3 ساله و به برخی از دانشجویان حقوق پرداخت میشه. حداقل حقوق برای دانشجویان دکترا حدودا 2200 یورو هست.که نسبت به برخی کشورها بالاتره.

این دانشگاه اکثریت رشته های علوم و مهندسی رو شامل میشه. در تمامیه مقاطع تحصیلی..

اجازه کار نیمه وقت در هنگام تحصیل
هر دانشجوی بین الملل اجاره داره واسه تامین هزینه ی زندگی خودش هفته ای 20 ساعت کار کنه.و در تابستان - روزهای اولیه سال جدید و عید پاک" کار کردن به طور تمام وقت بلامانع هست. اینم توجه داشته باشید همانطور که هزینه زندگی در نروژ نسبت به سوئد کمی بالاتره " سقف درآمد زایی در نروژ هم نسبت به سوئد کمی بیشتره. اگه زرنگ باشید این به اون در .

نکته: مسلط بودن به زبان بومی (نروژی) امتیاز بزرگیست برای کار

هزینه زندگی حدودأ، هر ماه حدود 700 تا 800 یورو را پیش بینی کنید. حداکثر هزینه قابل پیش بینی نیست و به خودتون بستگی داره..

با آرزوی موفقیت شما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر