۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

تافل و دیگر مدارک زبان انگلیسی جهت صدور ویزای استرالیا


آیلتس دیگر تنها بازیگر میدان امتحان زبان انگلیسی در سیستم مهاجرتی استرالیا نخواهد بود.
اداره مهاجرت استرالیا از ۵ نوامبر ۲۰۱۱ مدرک زبان انگلیسی از دیگر سازمان های معتبر را نیز میپذیرد.
درحال حاضر تنها مدرک زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا جهت صدور ویزای تحصیلی که نشانگر تسلط دانشجو بر آن زبان باشد، آیلتس است که مشترکا متعلق به سازمان های British Council و IDP استرالیا می باشد.
از ۵ نوامبر ۲۰۱۱ اداره مهاجرت استرالیا گواهی آزمون های معتبر دیگر از جمله تافل (TOEFL)، آزمون زبان انگلیسی انتشارات پیرسون (Pearson's PTE Academic Test) و آزمون پیشرفته زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge English Advanced Test) را نیز جهت صدور ویزای تحصیلی استرالیا می پذیرد.
از دیدگاه بسیاری منتقدان، سازمان های British Council و IDP استرالیا با استفاده از روابطشان در سیستم دولتی استرالیا و لابی کردن، سعی بر انحصاری کردن این آزمون نموده بودند. اما با فشار چندین ساله بخش آموزش عالی استرالیا اداره مهاجرت سرانجام در سال ۲۰۰۸ اولین مطالعات برای بازنمودن درب بر دیگر آزمون ها را آغاز نمود. در ماه می سال ۲۰۱۱ وزیر وقت مهاجرت استرالیا، سناتور کریس ایوانز، پس از اعلام تغییرات بنیادی در سیستم مهاجرت استرالیا ابراز نمود که مطالعات و مذاکرات با دیگر سازمان ها در همین رابطه به پایان رسیده و به زودی دیگر آزمون های معتبر نیز به لیست مدارک زبان انگلیسی مورد تایید اضافه خواهد شد.
در همین رابطه اداره مهاجرت استرالیا اعلام نمود که این مطالعات برای معرفی این امتحانات به سیستم مهاجرت از طریق تخصص و دیگر ویزاها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
در حال حاضر به دلیل تقاضای بسیار بالای افراد جهت شرکت در امتحانات آیلتس و نبود انتخاب دیگر، بسیاری از کاندیداها باید زمان های مدیدی جهت ثبت نام در این امتحانات می نمودند.
بسیاری از منتقدین نیز معتقد بودند که امتحان آیلتس مبنای صحیح نداشته و آن را غیر معتبر می دانند و به دلیل انحصاری بودن و عدم نظارت سازمان های خارجی بر این امتحان، سازمان آیلتس معمولا نمرات پایین تری به کاندیداها ارائه می نمایند تا آنها را مجبور به شرکت مجدد در امتحان نماید.
با معرفی آزمون های دیگر، کاندیداها در صورت عدم کسب نمره مورد نظر در امتحان آیلتس می توانند شانس خود را برای آزمون های دیگر امتحان نمایند تا سطح واقعی زبان آنان مشخص شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر