۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

استرالیا انتخابی مناسب برای تحصیل


استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی‌ و تحصیل می‌باشد.دانشگاههای استرالیا در ردهای خیلی‌ بالا در سطح بین المللی قرار دارند که بودجه تحقیقاتی‌ خود را از دولت استرالیا، وزارت دفاع، دانشجویان خارجی‌ و همچنین فروش نتایج تحقیقاتی‌ خود به دست میاورند. بنابرین می توان حدس زد که دانشگاههای استرالیا از امکانات بسیار بالایی برخوردارند.در عین حال که استرالیا یکی‌ از بهترین کشورها برای زندگی‌ است در مقایسه با کشور های همرده خود هزینه زندگی در این کشور بسار پایین می باشد.دانش پژوهان نه تنها از رشد تحصیلی در استرالیا بهره خواهند برد بلکه با توجه به چند ملیتی بودن شهرهای آن از لحاظ رشد شخصیتی و شناخت اجتماعی نیز بهره مند خواهند بود.

هزینه های تحصیلی دراسترالیا در مقایسه با کشورهایی که درایران شهرت دارند بسیار بالاتر می باشد. از جمله این کشورها می توان در خطه اروپا به فرانسه، هلند، سوئد و آلمان و در جنوب شرقی آسیا به مالزی و فیلیپین و همچنین آمریکا اشاره نمود.
برای مثال فرانسه در بعضی از دانشگاه ها خدمات تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی دارند.

اما دراسترالیا، امکان کار کردن به صورت قانونی هنگام تحصیل با دست مزد بالا، بهره جویی از بیمه درمانی بسیارارزان، امکان خرید خانه و خودرو، امکان درخواست اقامت دایم و شهروندی استرالیا پس از اتمام تحصیل وجود دارد. و همچنین فرهنگ بسیار بالای استرالیایی ها در برخورد با اتباع بیگانه و امکانات رفاهی و اجتماعی بی نظیر در دنیا آن را هنوز به عنوان انتخاب اول اکثر دانشجویان خارجی قرار داده است.همچنین استرالیا کشوری است که منسجم ترین زیرساخت برای مهاجران را در تمام دنیا دارا می باشد.

از جمله امکاناتی هر چند جزیی که می توان به آن اشاره نمود وجود مترجمان زبان های مختلف در اکثر اداره جات دولتی و برخی شرکت های خصوصی می باشد. برای مثال چنانچه یک پارسی زبان در بدو ورود با مشکل ارتباطات به زبان انگیلسی مواجه شود به راحتی می تواند درخواست مترجم پارسی بنماید.در دهه های گذشته نیز استرالیا بر علیه مشکل تبعیض نژادی اقدامات بسیار جدی در دستور اجرایی خود قرار داده است چنانکه هر گونه توهین که به نوعی به ملیت شخص مخاطب اشاره کند دارای مجازاتهای سنگین می باشد و پلیس و حتی افراد استرالیایی نسبت به این موضوع حساسیت خاصی از خود نشان می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر