۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

کارشناسی ارشد در استرالیا(تحقیقاتی)


دوره های ارشد بصورت پروژه تحقیقاتی در استرالیا:
برخلاف دوره های دکترا در استرالیا که تنها تحقیقاتی می باشند، دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا می توانند بسته به انتخاب شما تحقیقاتی و یا غیر تحقیقاتی باشند. دوره های ارشد تحقیقاتی ( Master by Research, Master of Philosophy, Mphil) نیز بسیار محبوب می باشند. از آنجاییکه دوره های دکترا در استرالیا صرفا تحقیقاتی هستند بنابراین برای آن دسته افرادی که تمایل دارند تحصیل خود را تا مقطع دکترا در کشور استرالیا ادامه دهند پیشنهاد می شود که ارشد خود را نیز تحقیقاتی انتخاب کنند.

شرایط ورود به کارشناسی ارشد بصورت تحقیقاتی در استرالیا:
هر دانشگاه سیاستهای خاص خود را در زمینه ارائه این دوره ها و پذیرش دانشجو دارد. ولی عموما در دانشگاههای استرالیا و نیوزیلند داشتن حد اقل معدل 65% و کارشناسی برای کارشناسی ارشد ضروری است.
داشتن پیشنهاد تحقیق مناسب برای مقطع فوق لیسانس استرالیا بسیار ضروری است و دانشجو بایستی پیشنهاد مناسبی را به دانشگاه ارائه دهد.

تفاوت پیشنهاد تحقیق در مقطع دکترا و مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

به طور کلی پیشنهاد تحقیق در مقطع دکترا و ارشد تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این تفاوت ها در شیوه نوشتاری آنها نمی باشد. پیشنهاد تحقیق در مقطع دکترا باید در جهت ارائه مفاهیمی نو و خدمتی به علم تحقیق باشد. به عنوان مثال ارائه راهکارهای جدید، پیشنهاد یک فرمولاسیون جدید برای یک تئوری، تعبیری جدید و متفاوت از دستاوردهای پیشین علم و ...
پیشنهاد تحقیق در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا بیشتر بر پایه انجام یک کار تحقیقاتی استوار است. بدین منظور که صرفا انجام یک پروژه تحقیقاتی مد نظر است و بیشتر جنبه تمرینی دارد. در اینجا ارائه و یا کشف موضوعی نو الزامی نیست، به عنوان مثال تحقیق تنها می تواند بر پایه اثبات برخی شواهد علمی باشد.

روش تهیه پیشنهاد تحقیق:
اولین چیزی که در تهیه پروپوزال باید مد نظر قرار گیرد، این است که هدف شما از ارائه پروژه تحقیقاتی چیست و انتظار دارید پروژه شما چه دستاوردی داشته باشد. می توانید اهداف خود را فهرست کنید. از مطرح کردن هرگونه اطلاعات اضافی که نشان دهنده اشراف هرچه بیشتر شما بر مسئله است دریغ نکنید. باید عنوان کنید که این موضوع چگونه و از کجا به ذهن شما وارد شده است.
روش خود را در ارائه تحقیق مشخص کنید. این همان روشی است که در جمع آوری اطلاعات، ارائه و آنالیز داده ها استفاده می شود. پس باید روش خود را مشخص کنید و تا پایان همان روش را به کار ببندید. خواننده باید متقاعد شود که روش انتخابی شما بهترین روش در به انجام رساندن پروژه و تجزیه تحلیل داده هاست.
پروژه باید موضوعی جدید برای ارائه کردن داشته باشد در غیر این صورت شما کارهای دیگران را دوباره تکرار می کنید.
علاوه براینکه از حضور استاد راهنمای خود مطمئن شدید، باید مواد و لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را اعلام کنید تا در صورت نبود آنها تهیه شوند. در صورتی که مواد یا تجهیزات خاصی نیاز دارید که قبلا نبوده اند باید چگونگی تهیه آنها را نیز اعلام کنید. در صورتی که به کتاب خاصی نیاز دارید باید اعلام کنید.
باید به طور دقیق شرح دهید که برای اتمام مرحله به مرحله پروژه خود به چه منابعی نیاز دارید. همچنین اگر به یادگیری مهارت خاصی جهت اتمام پروژه نیاز دارید باید اعلام کنید. به عنوان مثال به یادگیری تجزیه تحلیل داده های آماری نیاز دارید. و در نهایت باید تمام هزینه را تا مرحله پایانی پروژه اعلام نمایید، حتی هزینه سفرهای مورد نیاز برای انجام پروژه.
انتخاب عنوان
عنوان، بهترین عبارتی است که نمایانگر موضوع اصلی تحقیق است. این عبارت نباید بیشتر از 20 لغت باشد. عنوان را می توانید بعد از اتمام پروژه ویرایش کنید. عنوان نباید مفهومی گنگ و مبهم داشته باشد. عنوان بسیار مهم است. می تواند سوال یا مسئله ای باشد که شما پس از اتمام پروژه قرار است به آن پاسخ دهید.
نمونه یک عنوان صحیح:
The importance of religion to psychiatric patients: do religious clients relapse more or less often than non-religious clients
The role of the bull in Mionoan-Mycenaean religion and its survival into Greek religion
نمونه یک عنوان ضعیف:
The impact of twelve hour shifts in the workplace
Factors in the successful performance of strategic alliances
نکاتی در مورد استاد راهنما
اولین استاد راهنما که پیشنهاد تحقیق را مطالعه می کند می تواند آن را بپذیرد و یا آن را رد کند. شما باید در انتخاب استاد راهنما دقت داشته باشید. معمولا استاد راهنما باید در زمینه پیشنهاد تحقیق شما قبلا فعالیت کرده باشد. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز رزومه استاد مورد نظر خود را بیابید و مطالعه نمایید. اما در مواردی که پیشنهاد تحقیق برای استاد جالب باشد آن را می پذیرد حتی اگر قبل از آن فعالیتی در آن زمینه نداشته باشد. یکی دیگر از دلایل ردی می تواند مشکلات خود پیشنهاد تحقیق باشد. به عنوان مثال طرح پیشنهادی شما به طور کلی اشتباه باشد. در مواردی استاد راهنما مشکل را مطرح می کند و از شما می خواهد آن را اصلاح کنید. گاهی نیز استاد پیشنهاد تحقیق شما را به همکار دیگر خود و یا حتی به دانشکده دیگر که در آن زمینه فعالیت دارند می سپارد.
در صورتی که شرایط شما برای دریافت بورسیه مناسب باشد، استاد راهنما می تواند شما را در این زمینه راهنمایی و کمک کند.
به خاطر داشته باشید که پس از اینکه استاد راهنما پیشنهاد تحقیق شما را پذیرفت، ارتباط خود را با ایشان به طور مستمر حفظ نمایید. در مواردی استاد راهنما به دانشکده و یا حتی به دانشگاهی دیگر منتقل شده است، بنابراین حفظ ارتباط با استاد الزامی می نماید.
بهتر است بدانید که انتخاب استاد راهنما گاهی بسته به دانشگاه مورد نظر بر عهده شما نخواهد بود. در برخی دانشگاه ها تنها یک ایمیل عمومی برای دریافت پرونده های دکترا و تحقیقاتی وجود دارد. در این حالت شما به طور شخصی به اساتید ایمیل نمی زنید بلکه منتظر بررسی پرونده و تعیین استاد راهنما از طرف دانشکده خواهید بود. در اینگونه موارد پیشنهاد میشود چنانچه به مشکل خاصی برخوردید با دفتر دانشجو آنلاین تماس بگیرید و پیگیری کار را به مشاوران ما بسپارید.
از آنجاییکه دوره های تحقیقاتی زمان شروع مشخصی ندارند، بنابراین زمان شروع پروژه شما تنها توافقی بین شما و استاد راهنما می باشد. خوشبختانه روند صدور ویزای پرونده های دانشجویی تحقیقاتی در ایران بسیار سریع پیش می رود، بنابراین نگرانی از بابت طولانی شدن روند دریافت ویزا ندارید. تنها باید زمان ورود خود را به استاد راهنما اعلام کنید.
این مدرک به کسانی اعطا میشود که تحقیق را در رشته تخصصی خود انجام داده باشند. علاوه بر تحقیق این دوره ها ممکن است شامل عناصر دیگری نیز باشد. اخذ دوره های ارشد تحقیقاتی معمولا نیاز به حداقل یک سال تحصیل تمام وقت دارد. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های ارشد تحقیقاتی در در حال تحصیل در استرالیا هستند. اخذ ارشد تحقیقاتی در استرالیا نیازمند ارائه تز می باشد و دانشجو بایستی بتواند استاد خود را قانع کند که کلیه مفاهیم در خصوص رشته تحصیلی خود را کسب نموده است.
معمولا دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقاطع ابتدا رشته های مورد نظر ویا دانشکده مورد نظر خود را در مورد رشته و دانشگاه به ما اعلام می نمایند و سپس اطلاعات دقیقتر توسط موسسه برای انها ارسال می گردد. در وب سایتهای دانشگاه ها اطلاعات خوبی از ارائه دوره های ارشد تحقیقاتی موجود می باشد.
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد استرالیا:

هزینه تقریبی تحصیل در دوره ارشد در استرالیا: 17000-33000 دلار استرالیا می باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر