۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

راهنمای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت


کشور سوئد قوانین و مقررات ویژه‌ای را برای کمک به کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در سوئد هستند وضع نموده است.این قوانین شامل کمک از جانب دستگاههای دولتی و نیز اجازه اقامت در سوئد می‌شود.

برای سرمایه گذاری در سوئد راهکار های مختلفی وجود دارد از جمله:

1- سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت

در سوئد انواع مختلفی از شرکتها وجود دارد که عبارتند از شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت با مسوولیت محدود. هرکدام از انواع فوق مربوط به نیاز‌های خاص و شرایط خاصی است. ثبت شرکت در سوئد نیازی به تابعیت سوئد و یا سرمایه گذاری هنگفتی ندارد .
2- سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید شرکت

بسیاری از شرکت‌های کوچک و سودده سوئدی به دلیل کهولت سنی صاحب شرکت توانایی ادامه کار را ندارند و به دنبال یافتن سرمایه‌گذار و یا صاحبی جدید میگردند. در صورتی که شما از تخصص مورد نیاز در رشته‌ای برخوردار هستید راه برای سرمایه‌گذاری و آغاز کسب و کار در سوئد باز است.
3- ثبت شرکت با دادن ایده

در صورتی که ایده‌ای برای ثبت شرکت دارید می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران سوئدی در زمینه‌های مختلف اقدام به ثبت شرکت در سوئد نمایید. این کار نیاز به ثبت حقوقی ایده،‌ برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران سوئدی، تعریف و توجیه ایده در زمینه‌های مختلف و کسب مجوزهای مورد نیاز می‌باشد.

برای دریافت ویزای سوئد راههای مختلفی وجود دارد:

ویزای کاری ( درصورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در سوئد و تحت شرایط مشخص)
ویزای تحصیلی ( درصورت داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سوئد)
ویزای پناهندگی ( درصورت احراز شرایط و قبول شدن تقاضای پناهندگی)
ویزای تجاری یا ثبت شرکت
ویزای توریستی یا دیدار
ویزای تحقیقاتی یا شرکت در کنفرانس بین المللی
و بسیاری دیگر …
شرایط لازم جهت دریافت ویزای تجاری یا Self-Employed Visa در کشور سوئد:

۱. برای دریافت اجازه اقامت، نیاز به اثبات حداقل ۵۰ درصد از یک شرکت را دارید. در عین حال باید بطور مستند ثابت نمایید که این شما اید که مسئول و گردانندۀ شرکت مذکور هستید. شرکت شما باید به نتیجه مطلوب اقتصادی (سوددهی) رسیده باشد و قادر به تامین هزینه زندگی شما و خانواده شما (درصورت تاهل) حداقل در دوسال اولی که بصورت آزمایشی در سوئد مشغول به کار می شوید باشد. همچنین، شما بایستی اثبات کنید که در زمینه صنعت یا فعالیت اقتصادی که دارید دارای تجربه لازم قبلی هستید. دانستن زبان سوئدی و/یا زبان انگلیسی برای راه اندازی فعالیت اقتصادی در سوئد ضروری می باشد. اداره مهاجرت در کشور سوئد، امور مالی و همچنین سیاست تجاری شرکت شما، را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد و نتیجه قضاوت خود را اعلام می دارد.

۲. ارائه گواهی بانکی که توان مالی کافی و مناسب شما را برای راه اندازی و یا خرید یک شرکت اثبات نماید.حداقل مبلغ ۱۰۰۰۰۰ کرون سوئد (در صورت تاسیس شرکت سهامی).

۳. ارائه گواهی بانکی مبنی بر توانایی مالی جهت تامین خود و خانواده خود (درصورت الحاق) در سال اول اقامت در سوئد : حداقل ۱۲۰۰۰۰ کرون سوئد.

۴. ارائه طرح جامع اداره شرکت یا نحوه اجرای سیاست شما در جهت پیشبری شرکت شامل:

*سیاست پیشبری شرکت (Businees Plan)

*نتیجه بازاریابی یا (Market Study)

*قرارداد های شرکت/ خرید و فروش (در صورت موجود بودن)

*قرارداد یا اجاره نامه برای محل شرکت (در صورت موجود بودن)

*جواز برای شرکت (در صورت موجود بودن)

*موجودی جهت سرمایه گذاری، موجودی صندوق شرکت، بیلان

از کجا باید اقدام کنم؟

برای اقدام از طریق ویزای سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در سوئد، اگر در ایران زندگی می کنید بایستی به سفارت سوئد در تهران (فرمانیه) مراجعه کنید و برای انجام مراحل اداری و اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. فرمها را هم از سفارت و هم بصورت آنلاین از طریق سایت اداره مهاجرت سوئد می توانید تهیه نمایید.

شرایط ویزای تجاری از طریق ثبت شرکت

در صورت دریافت ویزا، معمولا مدت اعتبار آن یکسال در طی یک دوره دوساله آزمایشی است یعنی اینکه درصورت موفقیت کسب وکار شما در سوئد پس از دوسال، شما قادر خواهید بود برای دریافت ویزای دائمی سوئد اقدام نمایید. همچنین، اعضای خانواده شما (همسر، شریک زندگی رسمی یا بالفعل و فرزندان زیر هجده سال) همراه با شما ویزای اقامتی دریافت خواهند نمود ولی شامل شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری نخواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر