۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

ثبت شرکت در سوئد


سوئد از جمله کشورهایی است که رسما در این ۲۰ قرن صلح را پیشه خود دانسته و محیط امن و آرامی را تجربه کرده است که حاصل آن امنیت و آرامش امروزه این کشور است. این کشور با یک اقتصاد پایدار که به شدت سرمایه گذاری خارجی را پذیراست انتخابی طبیعی است برای شرکت هایی که به دنبال بازارهایی جدید و خاص میگردند. سوئد از جمله کشورهایی است که برای رفاه مردم این کشور مالیات های بالایی برای شرکت های ثبت شده در این کشور اعمال میکند بنابراین قبل از هرگونه اقدام برای ثبت شرکت در سوئد لازم است که از قبل برنامه ریزی های مالیاتی آن انجام شود.

انواع اصلی شرکت ها در سوئد کدامند؟

پنج شکل از محبوبترین شرکت های ثبتی در سوئد به شرح زیر هستند:

- شرکت خصوصی محدود

- شرکت عمومی محدود

- شاخه ای از یک شرکت خارجی

- شرکت مشارکتی

- معامله گر تنها

خصوصیات اصلی یک شرکت خصوصی محدود در سوئد کدام است؟

- میتواند تنها از یک نفر تشکیل شده باشد، یک مدیر (یک معاون نیز لازم است)

- حداقل سرمایه اولیه ۵۰۰۰۰ کرون سوئد (در حدود ۵۳۰۰ یورو)

- مسئولیت ها محدود به نفر اصلی شرکت است.

خصوصیات اصلی یک شرکت عمومی محدود کدام است؟

- فرمت استاندارد برای شرکت های بزرگتر

- حداقل سرمایه ۵۰۰۰۰۰ کرون سوئد (در حدود ۵۳۰۰۰ یورو)

- هیئت مدیره حداقل ۳ نفر باید باشد.

- مدیر عامل و حداقل ۵۰% از سهامداران باید از اتحادیه اروپا باشند.

الزامات گزارش دهی سالیانه برای شرکت ها به چه صورت است؟

صرف نظر از اندازه شرکت و اینکه شرکت دولتی و یا خصوصی است، شرکت ها ملزم به ارائه گزارش سالیانه مالی به دولت هستند، که تمامی این گزارش ها حسابرسی میشوند.

ویژگی های اصلی یک شعبه از یک شرکت خارجی چیست؟

شرکت هایی که مقر اصلی آنها خارج از سوئد بنا شده و خواهان تاسیس یک شرکت در سوئد هستند میتوانند به جای آن نسبت به افتتاح دفتری از شرکت خود در سوئد اقدام کنند، شعبه ای که در سوئد افتتاح میشود باید مدیر عاملی داشته باشد که مقیم اتحادیه اروپا باشد. همچنین شعبه های شرکت های دیگر در سوئد باید مالیاتی مشابه با شرکت های خصوصی بپردازند، تمامی شعبه ها ملزم هستند که فایل حسابرسی سالیانه خود را به دولت سوئد ارائه دهند.

ویژگی های اصلی یک شرکت مشارکتی چیست؟

دو نوع شرکت مشارکتی تحت قوانین سوئد میتوانند فعالیت کنند، که شامل مشارکت عمومی و خصوصی است،
استخدام برای شرکت در سوئد چگونه انجام میشود؟

سوئد پس از ایالات متحده امریکا و کانادا دارای بیشترین نیروی تحصیل کرده در جهان است، این عاملی است که بسیاری از شرکت ها را تشویق به سرمایه گذاری در سوئد میکند، نرخ بیکاری در سالهای اخیر افزایش یافته و میتوانید به راحتی فرد مورد نظر خود را بیابید، آژانس های استخدام در سوئد فراوانند و شما میتوانید با ارائه مشخصات خود به دفتر ما از خدمات استخدام ما بهره ببرید.

آیا مشوق های مالی برای افرادی که تصمیم دارند در سوئد ثبت شرکت کنند موجود است؟

هیچ مشوقی برای افراد خارجی که خواهان سرمایه گذاری در سوئد هستند وجود ندارد، با این حال وام های کم بهره ای برای شرکت هایی که در مناطق آزاد سوئد ثبت میشوند موجود است،معافیت های مالیاتی خاص برای شرکت های خارجی که نیاز به استخدام پرسنل متخصص از خارج از کشور، از جمله کارشناسان فنی ، پژوهشگران و مدیران ارشد دارند وجود دارد.

در مورد حساب های بانکی چطور؟

بانک ها در سوئد بسیار پیشرفته اند و باز کردن حساب در سوئد بدون حضور فیزیکی میتواند بسیار دشوار باشد، با این حال همواره مشاوران شرکت ما در کنار شماهستند تا حساب شما را در بهترین بانک ها سوئد به نام شما باز کند.

مشاوران ما همراه شما در تمامی مراحل ثبت شرکت در سوئد هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر