۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

مبلغ ضمانت نامه مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا


براساس قوانین مصوبه سال ۱۹۵۸ در قوانین مهاجرت استرالیا، متقاضیانی که قصد تحصیل دراسترالیا را دارند نیاز به ارائه ضمانت نامه مالی دارند که نشان دهنده توانایی مالی آنان برای پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریه تحصیلی آنان در طول مدت تحصیل باشد.
دانشجویی که توانایی مالی برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی خود در طول مدت تحصیل را دارد، تجربه‌ای شیرین برای تحصیل در استرالیا خواهد داشت.
کما اینکه دانشجویان خارجی قادر به کار کردن در استرالیا هستند و بخشی از هزینه‌هایشان را می توانند از قبال کار کردن در حین تحصیل به دست آورند، اما این محدودیت‌ها باعث می شود که دانشجو بیش از حد تعیین شده کار نکند که باعث لطمه زدن و افت درسی او شود.

طرح جدیدی اداره مهاجرت استرالیا که دولت نیز آن را پذیرفت به این صورت است که هزینه زندگی معادل ۱۲،۰۰۰ دلار در سال ، به ۱۸،۰۰۰ دلار در سال افزایش یافته است.

بر اساس این طرح، تمامی متقاضیانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند باید برای خود و همراهان خود بر طبق جدول زیر ضمانت نامه مالی ارائه دهند:
مبلغ به دلار برای ۱ سال
متقاضی
۱۸،۰۰۰
دانشجو
۶،۳۰۰
همسر
۳،۶۰۰
فرزند اول
۲،۷۰۰
دیگر فرزندان

همچنین، متقاضی باید متعهد شود که مبالغ اشاره شده در صورت لزوم زمانی که او در حال تحصیل می باشد، به سرعت قابل دسترس هستند.

س - چرا دولت استرالیا این تغییرات را داده است؟
ج - هزینه زندگی معادل ۱۲،۰۰۰ دلار استرالیا با توجه به نرخ تورم و هزینه فعلی زندگی در استرالیا، مبلغی غیر واقعی برای یک نفر می باشد که اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شده است. اگرچه این مبلغ فقط به عنوان یک معیار مد نظر بوده، هیچ گاه به عنوان مبنا برای هزینه زندگی واقعی یک نفر قرار نداشته است چندین بار توسط مراجع مختلف مورد انتقاد و بازبینی قرار گرفته است.

اداره مهاجرت استرالیا با توجه به معیارهای واقعی هزینه‌های زندگی در استرالیا مبلغ ۱۸،۰۰۰ دلار در سال را به دولت پیشنهاد کرد و دولت نیز تصویب کرد. این مبلغ برای یک نفر دانشجو با شرایط فعلی اقتصادی استرالیا قابل توجیه تر می باشد.

در عین حال اداره مهاجرت استرالیا همواره با قرار دادن منابع متعدد از دانشجویان خارجی خواسته تا قبل از انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی، خود تحقیقات کافی در ارتباط با هزینه‌های زندگی استرالیا به عمل بیاورند.

س - چه معیارهایی مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا برای واقعی بودن ضمانت نامه مالی است؟
ج - بر اساس تغییرات جدید، افسرهای ارزیاب اداره مهاجرت استرالیا قدرت این را خواهند داشت که تشخیص دهند آیا دانشجو، بر اساس مدارک ارائه داده واقعا توانایی مالی برای ادامه تحصیل در استرالیا را دارد یا خیر.

موضوعاتی که افسر ارزیاب به آن خواهد پرداخت به شرح زیر می باشد:

۱- توانایی مالی متقاضی در گذشته
۲- تاریخچه مهاجرتی و کشورهایی که متقاضی از آن بازدید کرده
۳- تاریخچه شغلی متقاضی یا فردی که او را ضمانت مالی می کند
۴- منبع ضمانت نامه مالی (مثلا پول نقد، اوراق بهادار یا وام بانکی)

چنانچه افسر ارزیاب احساس کند که ممکن است متقاضی توانایی مالی بر خلاف ادعای او، نداشته باشد، از متقاضی مدارکی مبتنی بر ضمانت نامه مالی قوی تر درخواست خواهد شد.

برای مثال متقاضیانی که ضمانت نامه مالی آنان در قالب وام بانکی ارائه شده است نیاز دارند که نشان دهند که این وام به حساب آنان منتقل شده است و متقاضی هنگام باز پرداخت وام در حین تحصیل دچار مشکلات مالی نخواهد شد، مگر اینکه زمان باز پرداخت وام پس از فارغ التحصیلی او باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر