۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت


یکی از راه های مهاجرت به سوئد ثبت شرکت و راه اندازی یک کسب و کار است. شرایط انعطاف پذیر قانون کار در سوئد - رفاه ،نظم، برابری طلبی و شفافیت سیستم اداری و اجتماعی سوئد- این کشور را به گزینه جذابی برای بسیاری از ایرانیان مایل به مهاجرت تبدیل کرده است. برای این کار اگر شما خارج از سوئد زندگی نمی کنید می توانید با تماس با مشاوران ما نسبت به انجام این کار اقدام کنید و اگر در سوئد زندگی می کنید قبل از منقضی شدن ویزای کنونی خود باید به اداره مهاجرت مراجعه و تقاضای خود را تسلیم کنید.
خود اشتغالی یا Self-employed
اگر شما استخدام شرکت خاصی نیستید و مایلید که شرکت خاص خود را راه بیاندازید،شما باید شرکت خود را به ثبت برسانید و خود را ازطریق این شرکت استخدام کنید. به عنوان یک فرد خود اشتغال یا Self-employed شما نمی توانید به استخدام شرکت دیگری دربیایید. پس قبل از اینکه تصمیم بگیرید فرایند ثبت شرکت را آغاز کنید، حتما از این بابت مطمئن شوید که از گزینه استخدام در شرکت های دیگر چشم پوشیده اید و مایلید که مسوولیت و هزینه های ثبت شرکت را شخصا به عهده بگیرید.
شرایط ثبت شرکت در سوئد برای دریافت ویزای اقامت
1. شما باید یک گذر نامه معتبر داشته باشید.
2. شما باید حداقل مالک پنجاه درصد سهام یک شرکت باشید.
3. باید بتوانید ثابت کنید که شمایید که مسوولیت اداره این شرکت را به عهده دارید.
4. شرکت شما باید به عنوان یک شرکت سود آور و قادر به پوشش هزینه های زندگی شما و خانواده تان پیش بینی شود.
5. شما باید بتوانید به اداره مهاجرت ثابت کنید که قادرید هزینه های زندگی خود،همسر و فرزندانتان را برای دو سال بپردازید. این رقم برای فرد متقاضی 200 هزار کرون ،برای همسر 100 هزار کرون و برای هر فرزند 50 هزار کرون است.
6. شما باید حداقل به یکی از دو زبان سوئدی یا انگلیسی تسلط داشته باشید.
اگر دانشجو هستید
اگر در سوئد دانشجو هستید و مایلید که از طریق ثبت شرکت در سوئد بمانید، باید به یاد داشته باشید که درخواست شما باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی تان تسلیم شود و در این زمان شما حتما باید حداقل 30 واحد دانشگاهی سوئدی را گذرانده باشید.
این فرایند چقدر طول می کشد؟
فرایند بررسی مدارک شما بیشتر از چندماه (حداکثر 5 ماه) طول نمی کشد. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، به شما و خانواده شما یک ویزای دو ساله اعطا می شود که در صورتی که کسب و کار شرکت شما به خوبی رشد کند،شما می توانید برای درخواست اقامت دائم در سوئد که تقریبا معادل شهروندی سوئدی است اقدام کنید. بعد از دریاقت اجازه دائم اقامت در سوئد شما مجاز خواهید بود که برای پاسپورت سوئد (اتحادیه اروپا) نیز اقدام کنید.
آنچه در اداره مهاجرت درباره شما می خواهند بدانند
تخقیق اصلی اداره مهاجرت درباره این است که آیا شرکت شما یک شرکت واقعی است و آیا این شرکت سود آوری خواهد داشت و در یک کلام آیا آینده اقتصادی برای این شرکت می توان قایل شد یا نه؟ برای اینکار شما یک بیزنس پلان Buisness plan یا همان طرح کسب و کار می نویسید و در آن برنامه های اقتصادی شرکت خود را شرح می­دهید. نمونه های بسیار زیادی از بیزنس پلان در اینترنت هست که می­توانید با مراجعه به آنها ایده هایی درباره اینکه یک بیزنس پلان خوب و قانع کننده چطور به نظر میرسد به دست بیاورید. البته در سوئد اداره ها و شرکت هایی هستند که در ثبت شرکت به شما کمک می کنند و شما را راهنمایی می کنند که چطور کسب و کار خود را پیش ببرید. قبل از هر اقدامی حتما به کسب و جمع آوری اطلاعات مفصل در اینباره دست بزنید و به یاد داشته باشید،اکثر افرادی که از این طریق به سوئد مهاجرت می کنند با کمک و مشاوره یک وکیل آشنا به قوانین سوئد این مراحل را طی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر