۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

اطلاعات مربوط به ثبت شرکت در سوئد:

سوئد از جمله کشورهایی است که رسما در این 20 قرن صلح را پیشه خود دانسته و محیط امن و آرامی را تجربه کرده است که حاصل آن امنیت و آرامش امروزه این کشور است. این کشور با یک اقتصاد پایدار که به شدت سرمایه گذاری خارجی را پذیراست انتخابی طبیعی است برای شرکت هایی که به دنبال بازارهایی جدید و خاص میگردند. سوئد از جمله کشورهایی است که برای رفاه مردم این کشور مالیات های بالایی برای شرکت های ثبت شده در این کشور اعمال میکند بنابراین قبل از هرگونه اقدام برای ثبت شرکت در سوئد لازم است که از قبل برنامه ریزی های مالیاتی آن انجام شود، شما باید دقت داشته باشید که ثبت و یا خرید شرکت در سوئد بر اساس ویزای(Eget Företag) می باشد.
قوانین خرید شرکت یا ثبت شرکت در سوئد کاملا روشن و شفاف هستند. اگر شما قصد دارید در سوئد با شرکت خود بیشتر از سه ماه کار کنید باید ویزای اقامت سوئد را داشته باشید. ما در ادامه سعی میکنیم به صورت خلاصه چگونگی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
انواع اصلی شرکت ها در سوئد کدامند؟

پنج شکل از محبوبترین شرکت های ثبتی در سوئد به شرح زیر هستند:

1-شرکت خصوصی محدود

2-شرکت عمومی محدود

3-شاخه ای از یک شرکت خارجی

4-شرکت مشارکتی

5-معامله گر تنها
خصوصیات اصلی یک شرکت خصوصی محدود در سوئد کدام است؟

1- شرکت خصوصی محدود میتواند تنها از یک نفر مدیر تشکیل شده باشد، (البته یک معاون نیز لازم است)

2- حداقل سرمایه اولیه باید 50000 کرون سوئد باشد (در حدود 5300 یورو)

3- قانونأ کلیه مسئولیت ها محدود به نفر اصلی شرکت است.
خصوصیات اصلی یک شرکت عمومی محدود کدام است؟

1- باید دارای فرمت استاندارد برای شرکت های بزرگتر باشد .

2- باید با حداقل سرمایه 500000 کرون سوئد به ثبت برسد (در حدود 53000 یورو)

3- باید هیئت مدیره شرکت از حداقل 3 نفر تشکیل شده باشد.

4- باید مدیریت عامل شرکت و حداقل 50% از سهامداران شرکت از اتباع اتحادیه اروپا باشند.

چگونگی الزامات گزارش دهی سالیانه برای شرکت ها :

دوستانی که قصد ثبت شرکت در سوئد رادارید توصیه میشود دقت کنید که صرف نظر از اندازه شرکت و اینکه شرکت دولتی و یا خصوصی است، شرکت ها ملزم به ارائه گزارش سالیانه مالی به دولت هستند، که تمامی این گزارش ها حسابرسی میشوند، برای ادامه فعالیت شما در هر یک از کشور های اتحادیه اروپا سود دهی شرکت و نشان دادن عملکردی مثبت و رو به رشد الزامیست ، در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوید.

ویژگی های اصلی یک شعبه از یک شرکت خارجی چیست؟

بر اساس قوانین شرکت هایی که مقر اصلی آنها خارج از سوئد بنا شده و خواهان تاسیس یک شرکت در سوئد هستند میتوانند به جای آن نسبت به افتتاح دفتری از شرکت خود در سوئد اقدام کنند، شعبه ای که در سوئد افتتاح میشود باید مدیر عاملی داشته باشد که مقیم اتحادیه اروپا باشد. همچنین شعبه های شرکت های دیگر در سوئد باید مالیاتی مشابه با شرکت های خصوصی بپردازند، بر اساس قانون تمامی شعبه ها ی شرکت های خارجی ملزم هستند که فایل حسابرسی سالیانه خود را به دولت سوئد جهت بررسی ارائه دهند.

ویژگی های اصلی یک شرکت مشارکتی چیست؟

دو نوع شرکت مشارکتی تحت قوانین سوئد میتوانند فعالیت کنند، که شامل مشارکت عمومی و خصوصی است، به دلیل عدم طولانی شدن این مطلب از پرداختن مفصل به این موضوع صرفنظر میکنیم ، در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید در هر زمان با مشاوران گروه دانشجو آنلاین تماس بگیرید تا به صورت کامل در جریان چگونگی امور شرکت های مشارکتی قرار بگیرید.

استخدام برای شرکت در سوئد چگونه انجام میشود؟

سوئد پس از ایالات متحده امریکا و کانادا دارای بیشترین نیروی تحصیل کرده در جهان است، این عاملی است که بسیاری از شرکت ها را تشویق به سرمایه گذاری در سوئد میکند،از آنجا که نرخ بیکاری در سالهای اخیر در برخی از کشور های اتحادیه اروپا افزایش یافته ، شما میتوانید برای تکمیل پرسنل شرکت راحت تر فرد مورد نظر خود را بیابید، آژانس های استخدام در سوئد فراوانند و شما میتوانید با ارائه مشخصات خود به دفتر اپلای آنلاین از خدمات استخدام نیرو در کشور سوئد بهره ببرید.
مشوق های مالی برای شرکت های خارجی:
سوالی که همواره ذهن بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت در سوئد را به خود مشغول میکند این است که آیا مشوق های مالی برای افرادی که تصمیم دارند در سوئد ثبت شرکت کنند موجود است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ مشوقی برای افراد خارجی که خواهان سرمایه گذاری در سوئد هستند وجود ندارد، اما با این حال دولت سوئد سعی کرده است تا در حد امکان و با توجه به نوع شرکت و فعالیت آن وام های کم بهره ای برای شرکت هایی که در مناطق آزاد سوئد ثبت میشوند در نظر گیرد بر این اساس ،معافیت های مالیاتی خاص برای شرکت های خارجی که نیاز به استخدام پرسنل متخصص از خارج از کشور، از جمله کارشناسان فنی ، پژوهشگران و مدیران ارشد دارند وجود دارد.
چگونگی حسابهای بانکی شرکت های خارجی :
بانک ها در سوئد بسیار پیشرفته اند و باز کردن حساب در سوئد بدون حضور فیزیکی میتواند بسیار دشوار و حتی غیر ممکن باشد، با این حال گروه اپلای آنلاین تلاش دارد تا حد امکان در تا انجام امور قانونی ثبت و افتتاح حساب شرکتتان در کنار شما باشد .
مواردی که در انجام پروسه ثبت شرکت باید در نظر داشت:
1. اعتبار پاسپورت شما نباید کمتر از طول مدت درخواست باشد.
2. برای اقدام به انجام کارها باید اجازه لازم را از دولت سوئد دریافت دارید ، که برای این کار گذشتن از مقدمات و شرایطی تعیین شده الزامیست.
3. به دلیل توانایی در تأثیر گذاری روی تصمیمات اصلی شرکت باید حداقل باید 50% سهام شرکت را دارا باشید.
4. شرکت باید بیزنس پلان منطقی و راضی کننده ای را جهت فعالیت مورد تقاضا نشان دهد. این پلان باید توانایی ساپورت کل خانواده و شرکت را در طول 2 سال داشته باشد. (جهت تهیه و تنظیم بیزنس پلان میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید).

توجه داشته باشید که در یک بیزینس پلان باید موارد زیر برای اداره مهاجرت کاملا روشن باشد:
الف : ایده بیزینس که باید بر اساس طرح ارائه شده واقعی و شفاف باشد.
ب : توانایی درخواست کننده در اداره این بیزینس
ج : برنامه بازاریابی که همراه با طرح بیزنس پلان ارائه میشود.
ح : قراردادهای مشتری ها و خریدها ، همراه با سایر مدارک مرتبط
ع : مجوزها و قراردادهای بیزینس
ی : برنامه مالی سال های آینده و پیش بینی ها
ک : نقدینگی مالی در 2 سال اول شروع بیزینس
د : سود پیش بینی شده در طول فصل یا سال مالی تعیین شده.
ن : ترازنامه موثق هزینه ها و درآمدهای پیش بینی شده.
5. داشتن سابقه و تجربه شخصی کافی در مورد کاری که فرار است انجام دهید بسیار مهم والزامیست ،باید نشان دهید که توانایی و تجربه راه اندازی و اداره شرکت در این راستا را در سوئد خواهید داشت.
6. باید مدارک کافی نشان دهید که پول کافی برای اداره شرکت و ساپورت خود و خانواده در طول 2 سال اول سکونت در سوئد را دارا هستید، این مبلغ برای شخص درخواست کننده حداقل 200000 کرون و برای همسر 100000 کرون و برای هر فرزند زیر 18 سال 50000 کرون باشد. مقدار این مبلغ برای شرکت بسته به سرمایه و نوع بیزنس پلان متفاوت میباشد. نحوه ارائه توانایی مالی برای این مبالغ به صورت گواهی بانکی معتبر می باشد.
7. باید توجه داشته باشید که دانستن زبان انگلیسی یا سوئدی لازم است.اما مدرک زبان نیاز نیست و افسر رسیرگی کننده به پرونده خود این مورد را مورد بررسی قرار میدهد.
8. کسانی که قصد دارند از طریق دانشجویی وارد سوئد شوند و یا دانشجویانی که در سوئد مشغول به تحصیل هستند باید توجه داشته باشند که باید درخواست ویزای اقامت کاری خود را قبل از تمام شدن اعتبار ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت تحویل دهند. طبق قوانین دانشجویانی که 6 ماه از مدت زمان تحصیل آنها میگذرد و یا حداقل 30 واحد درسی (معادل یک ترم تحصیلی ) را گذرانده اند میتوانند با دریافت شماره ملی سوئدی درخواست ویزای کار تمام وقت و یا ثبت شرکت نمایند.
تجربه نشان داده است کسانی که به این شکل وارد کشور سوئد شده اند ، پس از گذشت چند ماه نسبت به شرایط و قوانین و روابط موجود آگاهی کافی پیدا میکنند و بر این اساس چه در مسیر کاریابی و چه ثبت شرکت موفق تر هستند و هزینه های اضافی که به افراد بی تجربه تحمیل میشود را نمی پردازند.
متقاضیان عزیز مهاجرت به سوئد چه از طریق دانشجویی و چه کاری باید توجه داشته باشید که در زمان دریافت ویزا، برای شما یک کارت اقامت صادر خواهد شد که هنگام ورود به سوئد باید آن را با پاسپورت معتبر به همراه داشته باشید.
قبل از گرفتن کارت اقامت، سفارت سوئد در کشور درخواست کننده از شما عکس و اثر انگشت گرفته و بعد از چند روز کارت برای شما صادر خواهد شد.
مدت اعتبار ویزای صادر شده 2 سال است. در طول این مدت همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز در صورت درخواست اجازه اقامت خواهند داشت، ولی همسر متقاضی اجازه کار را در طول این 2 سال ندارد. و در صورتی که همسر بخواهد اجازه کار دریافت کند باید به صورت جداگانه عمل شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با دفتر اپلای آنلاین تماس بگیرید .
قابل ذکر است که این اقامت 2 ساله آزمایشی در صورتی به اقامت دائم تبدیل خواهد شد که بعد از 2 سال وقتی اداره مهاجرت شرکت و خود شما را بررسی می کند همه موارد طبق برنامه های ارائه شده پیش رفته باشد و ضمن شفافیت مسائل درخواست کننده باید بدهی مالیاتی یا جرم قانونی مرتکب نشده باشد.
فقط مبلغ در خواست ویزا بدون در نظر گرفن هزینه های دیگر که جهت تکمیل پرونده لازم است برای شخص درخواست کننده 2000 کرون، همسر 1000 کرون و هر کدام از فرزندان زیر 18 سال 500 کرون است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تمایل به ثبت شرکت با مشاوران ما تماس بگیرید.
E-mail: come4apply@gmail.com
OOVOO ID: come4apply
Skype ID: come4apply

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر