۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

دانشگاه سیدنی استرالیا


دانشگاه سیدنی استرالیا که در شهر سیدنی واقع گردیده به عنوان اولین دانشگاه استرالیا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۰تأسیس شد. امروزه این دانشگاه با داشتن تنوع در رشته‌های تحصیلی و بهره‌مندی از کادر مجرب و کارآزموده، اساتید و محققان، دانشجویان زیادی را از سراسر نقاط دنیا به خود جذب می‌نماید. از جمله رشته‌هایی که در این دانشکده تدریس می‌گردد می‌توان: کشاورزی، تغذیه، منابع طبیعی، هنر، معماری، اقتصاد و بازرگانی، مهندسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، علوم، دام‌پزشکی و موسیقی را نام برد. این دانشگاه در طول تحصیل خدمات ارزنده‌ای به دانشجویان ارائه می‌نماید و آنها را در امر ادامهٔ تحصیل تشویق می‌کند.
این دانشگاه افتخار آن را دارد که عنوان اولین دانشگاه ساخته شده در استرالیا را داشته باشد. در سال ۱۸۵۰میلادی (۵۷سال قبل از انقلاب مشروطه ایران) در ایالتNew South Wales واقع در جنوب شرقی استرالیا در شهر سیدنی ساخته شده‌است. این دانشگاه عضو گروه هشت (دانشگاههای مطرح استرالیا)، عضوAC۲۱(شبکه بین‌المللی تعلیم، تحقیق و سازمانهای صنعتی در آسیا، ایالات متحده و اروپا)، عضوAPRU و عضوWUN (شبکه بین‌المللی ۱۶دانشگاه تحقیقاتی دنیا) می‌باشد. در حال حاضر دارای ۹پردیس بوده و در کل ۱۲دانشکده در زیر مجموعه خود دارد.اطلاعات دانشجویان خود را با دانشگاههای ملبورن و کوینزلند از استرالیا و دانشگاه آکسفورد از بریتانیا مبادله می‌کند. همچنین تجربیات خود را با دانشگاههایUCL و ادینبورگ از بریتانیا و دانشگاه هونگ کنگ به اشتراک می‌گذارد. در حال حاضر ۴۵۱۸۲دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۶۱۹۹نفر دانشجوی بومی و ۸۹۸۳نفر دانشجوی بین‌المللی می‌باشند.تعداد ۳۰۵۶نفر کارمند رسمی در این دانشگاه مشغول کار هستند و همچنین این دانشگاه بیش از ۲۰۰انجمن دانشجوئی، ۴۰کلوپ ورزشی و ۳۲۸آزمایشگاه در حال استفاده دارد. در سال ۲۰۰۶از نظر موسسهTHES جزو ۵دانشگاه برتر دنیا طبقه بندی شده ولی رتبه آن در سال ۲۰۰۷بین رتبه‌های ۱۰۲و ۱۵۰در میان ۵۰۰دانشگاه برتر دنیا و بین رتبه‌های ۱۰و ۱۸در منطقه اقیانوسیه تنزل پیدا کرده و از نظر موسسهCSIC رتبه آن در سال ۲۰۰۷از میان ۴۰۰۰دانشگاه برتر دنیا ۱۲۶و درمنطقه اقیانوسیه ۳می‌باشد.
رتبه بندی دانشگاه سیدنی
بر اساس رده بندی تایمز سال 2009 ، دانشگاه سیدنی رتبه 36 جهانی و دانشگاه های سیدنی و ملبورن هر دو رتبه دوم استرالیا را به خود اختصاص دادند.همچنین دانشگاه سیدنی در رده بندی Top Study links Universityسال 2010 رتبه سوم بهترین دانشگاه استرالیا را از آن خود کرد.

دانشکده ها ی دانشگاه سیدنی استرالیا
دانشکده ها همگی قدیمی و بر اساس معماری کلاسیک بنا شده اند و با اینکه بسیار مجهز و کامل می باشند دانشگاه بودجه ایی برابر 800 میلیون دلار جهت بازسازی دانشگاه اختصاص داده است که در سال 2010 آغاز می شود.
فهرست 16 دانشکده دانشگاه سیدنی :
دانشکده کشاورزی،مواد غذایی و منابع طبیعی
دانشکده معماری و نقشه کشی
دانشکده هنر
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده اقتصاد و بازرگانی
دانشکده رشته های معلمی
دانشکده مهندسی و آی-تی
دانشکده هنرهای زیبا
دانشکده علوم بهداشتی
دانشکده حقوق
دانشکده پزشکی
دانشکده موسقی
دانشکده پرستاری و مامایی
دانشکده داروسازی
دانشکده علوم پایه
دانشکده دامپزشکی
خدمات غیر آکادمیکی دانشگاه سیدنی
بهتر است بدانید که بزرگترین کتابخانه دانشجویی نیمکره جنوبی زمین در این دانشگاه واقع است. 13 کتابخانه مجزا در دانشگاه بنا شده که همگی در قسمت های مختلف دانشکده ها قرار می گیرند.بر اساس آمارهای ارائه شده سال 2007 گفته می شود حدود 5 ملیون جلد کتاب و بیش از 300000 کتاب اینترنتی در کنابخانه ها موجود است.
قدیمی ترین موزه آثار باستانی استرالیا،یکی از مهمترین موزه های جانوری و هنری استرالیا نیز متعلق به دانشکده های دانشگاه سیدنی می باشند.
دیگر خدمات غیر آکادمیکی دانشگاه در اینجا فهرست شده است:
خوابگاه و محل اسکان
بهداشت و درمان
خدمات خاص دانشجویان خارجی
خدمات خاص دانشجویان بومی
کمک های مالی
خدمات آی-تی
مراقبت از کودک
حمایت های آکادمیکی
خورد و خوراک
خدمات مذهبی خاص مذاهب گوناگون
خوش آمدیدبه دانشگاه سیدنی
The University of Sydney
چرا ما را انتخاب بکنید دانشگاه سیدنی یکی‌ از بزرگترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است. این دانشگاه که در سال 1850 تاسیس شده، اولین دانشگاه استرالیا است و یکی‌ از اعضائ " گروه ۸تایی" دانشگاه‌های برجسته استرالیا در تحقیقات متمرکز است. در رده بندی ۱۰۰دانشگاه اول جهان قرار دارد و جزو سه دانشگاه برتر استرالیا است. ۴۹۰۰۰دانشجوی ثبت نام شده فعلی‌(که شامل ۱۱۰۰۰دانشجوی بین المللی از ۱۳۰کشور جهان می باشد) از بهترین کیفیت آموزشی برخوردار هستند. .
تحصیل در سیدنی
ما در سیدنی که زنده‌ترین و هیجان انگیز‌ترین و از نظر فرهنگی‌ متنوع‌ترین شهر استرالیا است قرار داریم. در محوطه ساختمان اصلی دانشگاه،‌ ساختمان‌های ماسه سنگی‌ که در لیست میراث میباشند در کنار ساختمان‌های فوق مدرن و پیچیده‌ای قرار دارند که با پارک‌های متعدد احاطه شده اند. ما همچنین به نحو مناسبی در نزدیکی‌ مرکز تجارت و بازرگانی شهر و نیز سواحل(کنار اقیانوس) سیدنی که شهرت جهانی‌ دارند قرار داریم.
این دانشگاه متنوعترین رشته های تحصیلی تخصصی و رشته های موجود در سایر دانشگاه های استرالیا را در 16 دانشکده و 8 محوطه دانشگاهی ارائه می دهد. .
رشته های تحصیلی شامل کشاورزی، غذا و منابع طبیعی ، معماری، برنامه ریزی و طراحی، هنر، علوم اجتماعی،دندانپزشکی‌، اقتصاد، بازرگانی، آموزش و پرورش، مدد کاری اجتماعی، مهندسی، تکنولوژی اطلاعات، علوم بهداشتی، حقوق، پزشکی‌، موسیقی، پرستاری، مامایی، داروسازی، علوم دامپزشکی و هنر‌های تجسمی می باشند.
منابع آکادمیک و آموزشی ما شامل بزرگترین کتابخانه دانشگاهی، تسهیلات مدرن و مجهز تکنیکی‌، کامپیوتری و تحقیقاتی‌ می باشد.
ما کامل‌ترین برنامه‌های تحقیقاتی‌ را در استرالیا ارائه میدهیم و یکی‌ از بالا‌ترین دریافت کنندگان کمک مالی دولت استرالیا برای برنامه‌های تحقیقاتی‌ هستیم.
بسیاری‌ از فارغ التحصیلان مهم که در مقام‌های ارشد و پرنفوذ کاری در بخش دولتی و خصوصی سر تا سر جهان به کار مشغولند، در زمره‌ دانشجویان سابق ما قرار دارند.
ستادان دانشکده‌های دانشگاه سیدنیما مجموعه‌ای از متخصصین داخلی و بین المللی دارای تخصص‌ های آموزشی ، تجاری و صنعتی بالا می باشند. آنها حاصل سال‌های زیادی از دانش بدست آمده از تحقیقات خود در زمینه‌های تخصصیشان را به کلاس درس میاورند که محیط تشویق آمیزی را برای دانشجویان فراهم میاورد.
نسبت استثنأیی تعداد کارمندان به تعداد محصلین، کلاس‌های کوچکتر و مناسب تری را برای هر دانشجو ایجاد می نماید که این به استادان ما اجازه می‌دهد که به مشکلات فردی هر دانشجو بهتر رسیدگی کنند. تسهیلات ورزشی و تفریحی ، کلوپ‌ها و گروه‌های اجتماعی این دانشگاه که در اختیار دانشجویان قرار دارد، بی نظیر است.
سرویس‌های پشتیبانی موجود برای‌ دانشجویان، بهترین رده بندی را در میان دانشگاه های استرالیا داراست.
دانشگاه سیدنی از زمان آغاز به کار شهرت بی‌ سابقه‌ای را در کیفیت، اعتبار، بی‌ عیبی و کمال کسب کرده است و شهرت و اعتبار بالایی‌ را توسط دنشجویان، کارمندان، فارغ التحصیلان خود و نیز توسط بخش‌های تجاری، صنعتی و دولتی کسب کرده است. تعهد ما بر این است که قابلیت‌های هر فرد را در جوامعی که در آن خدمت می کنیم تا حد امکان بالا برده و اذهان کنجکاو را که با چالش و تغییر درگیرند توسعه دهیم. ما در زمینه دانش پژوهی، آشکار نمودن چشم انداز‌های جدید و پیدا کردن راه حل‌ها همکاری می‌کنیم. در طول ۱۶۰سال گذشته در آموزش و پرورش سنت پر افتخار و طولانی‌ داشته ایم و تا حد توان سعی‌ درفراهم نمودن محیط پر ثمری داریم که اذهان مستعد را شکوفا کند.
دانشگاه سيدنی در سال 1850 تاسيس گرديد. اين دانشگاه اوّلين و قديمی‌ترين دانشگاه استرالياست كه جزء مراکز پيشرو در امر تحقيقات كشور استراليا محسوب مي‌شود.
اين دانشگاه عضوی از 8 دانشگاه معروف به گروه دانشگاههاي نسل جديد است كه مراكز تدريس و تحقيق متعدّدي در استراليا دارد و به طور مداوم در ليست بهترين دانشگاههای استراليا و مناطق آسيا- اقيانوسيه رتبه‌بندی شده است.
تعداد دانشجويان و كيفيّت آموزش در دانشگاه سيدني
دانشگاه سيدنی در مقايسه با ساير دانشگاهها ی استراليا طيف گسترده‌اي از رشته‌های تحصيلی و واحد‌های آموزشی را ارائه می‌دهد. بيش ار 47000 دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند كه افزون بر 9000 تن از آنان، دانشجويان خارجی می‌باشند.
* دانشگاه سيدنی به دليل کيفيّت بالای سطح آموزش و تحقيقاتی آن ، از شهرت جهانی برخوردار است.
* فارغ التحصيلان اين دانشگاه فوق‌العاده مورد توجّه بازارهای کار و صاحبان صنايع هستند و همواره آنان را با پيشنهاد حقوقهاي بالا دعوت به كار مينمایند.
* بسياری از افراد رديف اوّل در استراليا نظير چهار نخست وزير اين کشور، سه برنده جايزه نوبل از فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه بوده‌اند. همچنين اين دانشگاه پيوسته مرکز حضور افراد طراز اوّل در آموزش، سياست ، تجارت و هنر بوده است.
* اين دانشگاه دارای اساتيد برجستة بين المللی در آموزش و سر پرستی تحقيقات می‌باشد.
* دانشگاه سيدنی، از نسبت بسيار مناسب استاد به دانشجو (به ميزان يک به پانزده) برخوردار است که در مقايسه با ساير دانشگاههای ايالات نيو سات ويلز، ويکتوريا و يا کوئينزلند برتري شايان توجّهي را نشان می‌دهد.
* بالاترين ميزان کسب مدارک تحقياتی در استراليا از اين دانشگاه بوده است.
* دانشگاه سيدنی همواره اوّلين خواهان و مدعی دريافت بودجه تحقيقاتی از مرکز تحقيقات استراليا بوده است.
دانشگاه سيدنی اوّلين و قديمی‌ترين دانشگاه استرالياست كه جزء مراکز پيشرو در امر تحقيقات كشور استراليا
محسوب مي‌شود این دانشگاه در سال 1850 تاسيس گرديد. و عضو 8 دانشگاه معروف به گروه دانشگاههاي نسل
جديد است كه مراكز تدريس و تحقيق متعدّدي در استراليا دارد و به طور مداوم در ليست بهترين دانشگاههای استراليا
و مناطق آسيا- اقيانوسيه رتبه‌بندی شده است.
دانشگاه سيدنی از جهت داشتن کيفيت بالای سطح آموزش و تحقيقاتی ، دارای شهرت جهانی است.
دانشگاه سيدنی از اساتيد مجرب بين المللی در سطوح مختلف آموزش و زمینه های تحقيقات برخوردار می باشد.
در دانشگاه سيدنی، به ازای هر 15 دانشجو 1 استاد وجود دارد و از نسبت بسيار مناسب استاد به دانشجو برخوردار است که در مقايسه با ساير دانشگاههای ايالات نيو سات ويلز، ويکتوريا و يا کوئينزلند برتري قابل توجّهي دارد.
صاحبان صنايع و بازارهای کار توجه بسیار زیادی به فارغ التحصيلان دانشگاه سيدنی دارند و برای جذب این فارغ التحصیلان پیشنهادهای عالی و دستمزدهای بالای در نظر می گیرند.
چهار نخست وزير اين کشور، سه برنده جايزه نوبل از فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه بوده‌اند و در کل بسياری از افراد طراز اوّل در استراليا در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند. همچنين افراد موفق و مشهور در زمینه های آموزش، سياست ، تجارت و هنر از فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه بوده‌اند.
بهترین و قابل توجه ترین زمینه های تحقیقاتی در این دانشگاه انجام می شود.
دانشگاه سيدنی همیشه از سقف بودجه بسیار بالایی در زمینه های تحقیقاتی برخوردار است.
مقاطع تحصیلی:
در دانشگاه سيدنی رشته های تحصیلی بسیار زیاد و متنوعی ارائه می شود و دراین زمینه از برتری قابل توجهی
نسبت به سایر دانشگاه ها برخوردار است. تعداد دانشجویان این دانشگاه بالغ بر 47000 دانشجو می باشد كه بیش از
9000 تن از آنان، دانشجويان بین المللی می‌باشند.
430 دوره آموزشی در این دانشگاه وجود دارد.
و مقاطع ليسانس و فوق ليسانس را در هجده دانشکده این دانشگاه ارائه می شود كه عبارت‌اند از:

کشاورزی و مديريّت منابع طبيعی
معماری
هنر و علوم انسانی
دانشکده مديريّت استراليا
دندانپزشکی
اقتصاد و تجارت
آموزش و امور مددکاری اجتماعی
مهندسی
امور دولتی
علوم بهداشتی
قانون
پزشکی
موسيقی (هنرکده موسيقی(
پرستاری
داروسازی
علوم
دامپزشکی
هنرهای تجسمی
آموزش زبان انگلیسی:
به منظور بالا بردن سطح زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی و رسیدن به سطح مورد نظر دانشگاه واحدهای
آموزشی در کنار ساختمان اصلی دانشگاه سيدنی وجود دارد.

دوره‌های تحصيلی زبان شامل:

انگليسی آکادميک
انگليسی عمومی
انگليسی در تجارت وMBA
مهارت‌های پيشرفته برای موفقيّت دانشگاهی
دوره‌های فشرده نوشتن انگليسی آکادميک
آمادگی برای امتحانIELTS وTOFEL مي‌باشد.

دانشجويانی که از مهارت بالای زبان انگليسی برخوردارن شوند پس از اتمام واحدهای زبان، در آزمون ورودی مرکز
آموزش زبان دانشگاه سيدنی(e-test) به طور مستقيم شرکت می کنند كه در صورت موفقيت، نيازي به گذراندن
آزمونهای بعدی انگليسی در اين مرکز نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر