۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

دانشگاه موناش استرالیا


دانشگاه موناش استرالیا یک دانشگاه عمومی استرالیا در ملبورن ، ویکتوریا می باشد . در سال 1958 تاسیس شده است و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می گردد
دانشگاه موناش دارای 39000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 16000 دانشجو در مقطع ارشد و دکتری می باشد ، و به همین دلیل بزرگترین دانشگاه استرالیا محسوب می گردد. و بیشترین دانشجویان آن در ایالت ویکتوریا هستن . فارغ التحصیلان موناش شامل اندونزی ، معاون رئیس جمهور دکترBoediono ، وزیر استرالیا برای هنر و منطقه ای وزیر استرالیا ، توسعه منطقه ای و دولت های محلی ، سیمونCrean .Woolworths محدود مدیر عامل شرکت ، مایکلLuscombe و خدمت طولانی ترین خزانه دار استرالیا ، پیتر کاستلو.
این دانشگاه دارای هشت شعبه می باشد: شش شعبه آن در ویکتوریا ( کلایتون ، Caulfield ، Berwick ، شبه جزیره ، Parkville وGippsland ) ، یکی در مالزی و یک در آفریقای جنوبی . ] موناش همچنین دارای یک مرکز تحقیقاتی و تدریس در پراتو ، ایتالیا و یک مدرسه تحقیقات تکمیلی در بمبئی ، هند است
دانشگاه موناش واقع در شهر ملبورن در سال 1958 تاسیس شد.هم اکنون عضو دانشگاه های گروه 8 استرالیا است و بزرگترین دانشگاه استرالیا نیز محسوب می شود.در بین دانشگاه های استرالیا،مانش بین المللی ترین می باشد. دارای 8 کمپس است که یکی واقع در مالزی و دیگری واقع در آفریقای جنوبی است به علاوه یک مرکزتحقیقاتی در شهر پراتو ایتالیا نیز دارد.
در حال حاضر مانش 56573 دانشجو و 15000 نفر کارمند دارد که 19072 نفر ازاین تعداد دانشجویان خارجی هستند.

رتبه بندی دانشگاه موناش استرالیا
در رده بندی های گوناگون جهانی مانش همواره در رتبه زیر 200 قرار می گیرد.بر اساس رده بندی تایمز سال 2009 مانش در رتبه 45 جهانی قرار گرفت.در همین رده بندی،دانشکده پزشکی و علوم زیستی در رتبه 25 و دانشکده علوم اجتماعی در رتبه 26 قرار گرفتند.از لحاظ صلاحیت کاری دانشجویان فارغ التحصیل مانش رتبه 15 جهانی را از آن خود کرده است.و در رده بندی جهانی دانشگاه ها رتبه 74 را به خود اختصاص داد.
فهرست دانشکده های دانشگاه موناش استرالیا
• دانشکده هنر و طراحی
• دانشکده هنر
• دانشکده اقتصاد و بازرگانی
• دانشکده رشته های معلمی
• دانشکده مهندسی
• دانشکده فن آوری اطلاعات
• دانشکده حقوق
• دانشکده پزشکی،پرستاری و علوم بهداشت
• دانشکده داروسازی و علوم دارویی
• دانشکده علوم پایه
برخی خدمات دانشگاه موناش استرالیا
کتابخانه دانشگاه موناش یکی از کتابخانه های پیشرو در استرالیا محسوب می شود و حدود 3 میلیون جلد کتاب دارد.
موزه هنری دانشگاه در سال 1961 تاسیس شد و ساختمان موزه هم اکنون در کمپس کلایتون است و میزبان بیش از 1500 اثر هنری ارزشمند از هنرمندان استرالیایی و غیر استرالیایی می باشد.همچنین گالری "سویچ بک" و گالری "دانشکده هنر" علاوه بر اینکه محل برگزاری نمایشگاه های هنری هستند، میزبان آثار هنری دانشجویان هنر دانشگاه نیز می باشند.
در حال حاضر دانشگاه،47 کلوب ورزشی دارد.رشته های ورزشی عبارتند از: کریکت،فوتبال،راگبی،هاکی،تنیس،اسکواش،بدمینتون،استخر ، باشگاه بدنسازیو همچنین یک تیم کوه نوردی.دپارتکان ورزشی دانشگاه بسیار فعال است و بیش از 200 کارمند در حال انجام وظیفه می باشند.تیم های ورزشی دانشگاه در مسابقات داخلی و ملی شرکت می کنند.

خوابگاه نیز در کمپس های مختلف وجود دارد و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و به طور کل دانشگاه ،دانشجو را در یافتن محل اسکان یاری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر