۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

چگونه برای استرالیا رزومه بنویسم


چگونه برای استرالیا رزومه بنویسم


درخواست کار
افراد مختلف برای پیدا کردن کار معمولا از طرق مختلفی با صاحب کار خود وارد گفتگو می شوند. اما وجه مشترکی که همه ما هنگام پیدا کردن کار داریم از طریق ارسال رزومه می باشد.در استرالیا نوشتن رزومه روش خواص خود را دارا می باشد که متناسب با فرهنگ اداری بسیار بالای آن کشور است.بنابراین هنگام ارسال رزومه خود به استرالیا سعی بر آن داشته باشید که رزومه شما به روز باشد و از استانداردهای بسیار بالای رزومه نویسی در آن استفاده شده باشد.بر این اساس دانشجو آنلاین تصمیم گرفت این پست را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد. لطفا دقت داشته باشید که برای پیدا کردن کار رعایت نکات زیر بسیار مهم می باشد

درخواست کار در استرالیا باید در دو بخش که یکی سر فصل فعالیت های شما در طول زندگی حرفه ای-آکادمی و دیگری رزومه کامل شما که در مورد فرمت آن توضیح خواهم داد.
رزومه خودرا بدین شکل تنظیم کنید: ١- کلیه مهارت های آکادمی و تجربی که مربوط به شغلی است که درخواست می کنید.شدیدا از اشاره کردن به مهارتها و تجاربی که با شغل درخواستی شما مطابقت ندارد خودداری کنید. ٢- آگهی شغلی را به دقت بخوانید و سعی کنید از منابع مختلف تا آنجا که می توانید در مورد کمپانی استخدام کننده اطلاعات کسب کنید. ٣- با اطلاعات به دست آمده کمی تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید که استخدام کننده شما دنبال افرادی با چه شخصیت هایی است. خیلی اوقات برای شماراحت تر است که برای کاری که از لحاظ شخصیتی، فرهنگی یا مذهبی با شخصیت شما مغایرت دارد درخواست ندهید چون ممکن است شانس خوب دیگری را از دست بدهید.
چنانچه در آگهی استخدام از نحوه ارسال رزومه اشاره ای نشده قبل از ارسال آن با شرکت استخدامی تماس بگیرید و از آنها بخواهید که روش ترجیحی ارسال رزومه آنان چیست.
سرفصل شما نباید بیش از یک صفحه A4 باشد و دارای عناصر زیر باشد:

برای کدام کار دارید درخواست می دهید. یک شرکت ممکن است در یک ماه برای استخدام ٥٠ نفر آگهی استخدام بدهد و این وظیفه درخواست کننده است که شماره مرجع کار درخواستی را درج نماید و کاملا توضیح بدهید که آگهی کار را از کجا پیدا کرده اید.
توضیح بدهید که چرا به این کار و کارفرما علاقمند هستید
در یک یا دو پاراگراف تشریح کنید که چگونه مهارتها، تحصیلات و تجارب شما با این کار همسو هستند و همین باعث شده که شما خودرا به عنوان کاندیدای برتر برای این کار ببینید.
در آخر اشاره کنید که برای مصاحبه با شما بهترین راه و بهترین زمان کدام است. اگر در خارج از استرالیا هستید حتما به این نکته اشاره کنید که می توانید از طریق کنفرانس اینترنتی مصاحبه خود را انجام دهید. این خود نکته بسیاربااهمیتی است که نشان دهنده آشنایی شما با تکنولوژی های جدید می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر