۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

دانشگاه آدلاید استرالیا


’’’دانشگاه آدلاید’’’ دانشگاهی عمومی واقع در شهر آدلاید، جنوب استرالیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۴ تاسیس شد و سومین دانشگاه استرالیا از نظر قدمت است. پنچ نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه حضور داشتند. این دانشگاه عضو ’’گروه هشت’’ و ’’دانشگاه های سندستون’’ نیز می¬باشد. محوطه اصلی دانشگاه در مرکز شهر آدلاید و در نزدیکی موزه های استرالیایی قرار دارد. دانشگاه آدلاید ۴ پردیس هم در خارج از ایالت دارد.
دانشگاه ادلاید واقع دراسترالیای جنوبی، سومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می شود که 21311 دانشجو دارد که حدود 5700 نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند.بهتر است که بدانید دانشگاه در برابر این تعداد دانشجو 2886 نفر کارمند دارد که 1293 نفر از آنها کارمندان بخش آکادمیک و مابقی در بخش عمومی در حال کار می باشند.
دانشگاه ادلاید 5 کمپس دارد که یکی از آنها در شهر سنگاپور واقع شده است.
.
تاریخچه دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید در تاریخ ۶ نوامبر ۱۸۷۴ به واسطه بخشش £20,000 گاوچران و معدن داری به نام والتر واتسون هیوز تاسیس شد و اولین مدرکی هم که این دانشگاه داد مدرک کارشناسی هنر بود.
رنکینگ دانشگاه آدلاید
در رتبه بندی سال ۲۰۱۰ دانشگاه ها (QS) دانشگاه آدلاید در رتبه ۱۰۳ قرار دارد که هشتمین دانشگاه برتر استرالیاست. در رتبه بندی سال ۲۰۰۹ این موسسه، دانشگاه استرالیا در رتبه ۸۱ قرار داشت.

رتبه بندی دانشگاه آدلاید

بر اساس رده بندی تایمز دانشگاه ادلایددر رتبه 62 قرار می گیرد و بر اساس رده بندی های "شانگهای" و "رده بندی آکادمیکی جهانی دانشگاه ها"،ادلاید رتبه ای زیر 200 را به خود اختصاص می دهد.

دانشکده های دانشگاه آدلاید

دانشگاه 5 دانشکده اصلی دارد که هر کدام از آنها تعدادی دانشکده فرعی در زیر گروه خود جای می دهند.فهرست آنها عبارتند از:
• دانشکده مهندسی،کامپیوتر و علوم ریاضی. دانشکده های فرعی: نفت و گاز، مهندسی شیمی، مهندسی عمران،مهندسی محیط زیست،مهندسی معدن،علوم کامپیوتر،مرکز آموزش نوآوری در تجارت و بازرگانی،مهندسی الکتریک و الکترونیک،علوم ریاضی،مهندسی مکانیک.
• دانشکده علوم بهداشت. دانشکده های فرعی: دندانپزشکی ،علوم پزشکی ،پزشکی بالینی ،علوم درمانی ،پدیاتریک ،بهداشت جامعه ،روانشناسی.
• دانشکده جامعه شناسی و علوم اجتماعی. دانشکده های فرعی: موسقی، تاریخ، سیاست، انسان شناسی، علوم اجتماعی، مرکز مطالعات "ویلتو یرو" برای دانشجویان بومی استرالیا.
• دانشکده مشاغل حرفه ایی. دانشکده های فرعی:معماری داخلی، معماری محیط و طراحی شهری، تجارت و بازرگانی، اقتصاد، آموزش و پرورش، حقوق.
• دانشکده علوم پایه. دانشکده های فرعی: کشاورزی، صنایع غذایی، شیمی و فیزیک، زمین شناسی و محیط زیست، علوم ملکولی و بیو مدیکال، علوم دامپزشکی.

برخی خدمات دانشگاه آدلاید

کتابخانه دانشگاه بزرگترین کتابخانه استرالیای جنوبی می باشد. علاوه بر کتابخانه مرکزی دانشگاه،در هریک از کمپس ها نیز کتابخانه وجود دارد، به علاوه رشته های حقوق و موسقی نیز کتابخانه های تخصصی خود را دارند. کتابخانه بیش از 2 ملیون جلد کتاب دارد و همین طور 45000 مجله و 20000 مونوگراف.
انجمن ورزشی دانشگاه در سال 1896 تاسیس شد.از سال 2010 این انجمن فعالیت خود را به صورت مستقل و زیر نظر دانشگاه ادامه داد و هم اکنون 37 کلوب ورزشی را در دانشگاه ادلاید اداره می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر