۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

شماره شناسایی ملی سوئد چیست؟


سامانه سرشماری در سوئد، الگوی بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا است. در این سامانه برای شناسایی و ثبت شهروندان و نیز برای ارائه خدمات اجتماعی هم چون بیمه، خدمات بهداشتی و مالیاتی از یک شناسه که ترکیبی از تاریخ تولد و چهار شماره دیگر است، استفاده می شود.

تاریخچه سر شماری در سوئد به زمان تاسیس کلیسا در سال ۱۶۰۰باز می گردد. در آن زمان کشیش ها مسوول ثبت داده های شهروندی در کلیسا بودند.
در سال ۱۹۴۶بهینه سازی ثبت داده های شهروندان با هدف به کارگیری در سیستم مالیاتی، آمار اجتماعی و تنظیم بازار کار مورد بحث قرار گرفت و در دهه ۷۰ میلادی به مرحله اجرا رسید که شماره های شناسایی ملی به سبک امروزی باب شد.
در یکم ژوییه ۱۹۹۱تمامی داده های شهروندان از سیستم ثبت درکلیسا به سامانه امروزی اداره مالیات انتقال پیدا کرد. امروز ثبت داده های جمعیتی در دفاتر مالیاتی اداره مالیات انجام می شود.

داده های ثبت شده در شماره شناسایی ملی شامل داده های زیر است:
نام
نام خانوادگی
نشانی
املاک و مستغلات ، منطقه و کمونی که شما در آن به ثبت رسیده اید.
همسر ، شریک زندگی ثبت شده ، کودکان ، پدر و مادر
محل تولد و اقامت
شهروندی
وضعیت تاهل
مرگ
خروج و یا اقامت در سوئد

اداره مالیات سوئد داده های شهروندی ذکر شده را با هماهنگی ادارات دیگر استخراج و ثبت می کند و داده های تغییر یافته در بانک ذخیره داده ها نگهداری می شوند.

برای دریافت شماره شناسایی ملی به کجا مراجعه کنیم؟
با همراه داشتن مدارک شناسایی به نزدیک ترین شعبه اداره مالیات مراجعه و پرسشنامه مربوط به آن را پر کنید.
چه کسانی به شماره شناسایی و داده های آن دسترسی دارند؟
بر اساس قانون اساسی سوئد دسترسی به نام، نام خانوادگی، نشانی،تاریخ تولد و وضعیت تاهل برای همه آزاد است.
چگونه می توانیم این اطلاعات را مخفی کنیم؟
اگر در شرایطی هستید که عمومی بودن این اطلاعات می تواند به امنیت شما صدمه بزند (برای مثال مواردی همچون اختلافات خانوادگی و یا مشهور بودن) می توانید با مراجعه به اداره مالیات هویت مخفی را پس از مشاوره با کارشناس اجتماعی تقاضا کنید.
روادید شما یک ساله است، آیا می توانید شماره شناسایی داشته باشید؟
چنانچه روادید شما کمتر از یک سال معتبر باشد، شماره شناسایی موقت به شما تعلق می گیرد اما اگر مدت روادید بیشتر از یک سال باشد؛ می توانید از داشتن شماره شناسایی دائم برخوردار شوید.
داشتن شماره شناسایی ملی چه امکاناتی به شما می دهد؟
شما با داشتن شماره ملی می توانید برای ثبت نام در دانشگاه، باز کردن حساب، دریافت کارت شناسایی، بیمه همگانی و دریافت معرفی نامه های معتبر اداره مالیات جهت دریافت گواهینامه رانندگی، اجازه ازدواج، ثبت شرکت، دریافت گذرنامه و امضا دیجیتال اقدام کنید.
برای دریافت کارت شناسایی به کجا مراجعه کنید؟
بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت اداره مالیات چنان چه دارای شماره شناسایی ملی هستید، با در دست داشتن مدارک شناسایی ، اقامت و پرداخت هزینه صدور کارت (۴۰۰ کرون) به شعبه اداره مالیات در شهر محل اقامت خود مرا جعه کنید.
برای دریافت کارت شناسایی می توانید به بانک های سوئد نیز مراجعه کنید.
شماره شناسایی ملی خود را در دسترس افراد ناشناس و مشکوک قرار ندهید، در صورتی که احساس کردید ممکن است کسی از شماره شناسایی شما سوء استفاده کند، توصیه میشود اداره مالیات را در جریان قرار دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر